تولد

چطور تم تولد درست کنیم؟

ساخت تم تولد

چطور تم تولد درست کنیم؟ این اولین سوالیه که برای تزیین تولد با کمترین هزینه برای شما مطرح می شه. باید بگم که شما می تونید با کم ترین هزینه و کمی خلاقیت به راحتی تم تولد جذاب و خاص داشته باشید.

برای برگزاری تولد حتما نیازی نیست که هزینه ی زیادی کنید و یا از وسایل خیلی گرونی استفاده کنید. با توجه به سلیقه ی شخصی که می خواید براش تولد بگیرید، رنگ ها رو انتخاب کنید و ساختن تم تولد را شروع کنید.

ما در این مقاله می خوایم آموزش ساخت تم تولد را با معرفی ایده های ناب و جالب در زمینه لوازم تولد را به شما ارائه بدیم.

بادکنک آرایی تولد و مجالس دیگر

درست کردن ریسه با کاغذ رنگی

یکی از وسایلی که به راحتی می تونید برای تم تولدتون آماده کنید، ریسه ها هستند. می تونم بگم ریسه ها هم مثل بادکنک ها پای ثابت تزیین مراسم ها می باشند.

این کار به وسایل زیادی نیاز نداره و با هزینه کم می تونید جشن خود را به زیبایی تزیین نمایید. با استفاده از کاغذ های رنگی با رنگ های دلخواه و متناسب با رنگ تم تولد می تونید به راحتی ریسه رو آماده کنید.

روش درست کردن ساده ترین ریسه به این صورته که : کافیه تعداد زیادی از شکل مورد نظر خود را روی کاغذ در آورید. بعد آنها را در کنار هم قرار بدید و یک نخ از روی آنها رد کنید. سپس با چسب حرارتی نخ را به کاغذ ها بچسبانید. می تونید چند ریسه با این روش درست کنید و در کنار هم قرار بدید تا یک زمینه زیبا برای جشن تولد خود به وجود آورید.

ریسه با کاغذ رنگی

ریسه با کاغذ رنگی

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی یکی از آن ایده هایی هست که دختر بچه ها عاشقش می شن. به همین دلیل گل های کاغذی بهترین گزینه برای به وجود آوردن فضایی زیبا در تم تولد دخترانه هستند.

برای درست کردن گل کاغذی زیبای ساده، شما تنها به کاغذ رنگی و چسب نیاز دارید. برای درست کردن گلبرگ‌ها می‌توانید از دستگاه پانچ طرح دار استفاده کنید و یا خودتان الگوی آن را روی کاغذ کشیده و به تعداد مورد نیاز برش بزنید.

حالا باید به گلبرگ‌ها حالت برجسته بدهید. برای این کار می‌توانید با قیچی آرام روی برگ‌ها بکشید تا کمی حالت برجسته پیدا کنند. بعد ۵ عدد از گلبرگ‌ها را در کنارهم قرار داده و بچسبانید.

برای مرحله بعد به ۴ عدد گلبرگ نیاز دارید. ابتدا پایین گلبرگ‌ها یک برش کوچک بدهید بعد دو طرف برش خورده را کمی روی هم بیاورید و چسب بزنید تا حالت جمع شدن پیدا کنند. سپس آن‌ها را مثل مرحله قبل در کنار هم قرار دهید و روی گلبرگ‌های قبلی بچسبانید.

برای درست کردن ردیف بعدی به ۳ گلبرگ نیاز دارید. این گلبرگ‌ها را نیز مثل مرحله قبل برش داده و بچسبانید و سر آن‌ها را کمی به بیرون حالت بدهید.

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی

درست کردن گل کاغذی

ساخت عدد تولد با بادکنک

یکی از جذاب ترین ایده ها برای تزیین تولد، ساختن عدد سن شخص متولد با بادکنک است. برای این کار از بادکنک هایی به رنگ تم تولد استفاده کنید. می تونید بادکنک های کرومی و یا ساده به کار ببرید.

با این کار عکس های تولدی شما هم جلوه ی بیشتر و بهتری خواهند داشت.

ساخت عدد تولد با بادکنک

ساخت عدد تولد با بادکنک

ساخت عدد تولد با بادکنک

ساخت پولک های رنگی

برای پس زمینه ی میز تولد و میز خوراکی ها نیاز به تزیین های پیچیده و اجراهای سخت نیست. یکی از ایده های ساده و در عین حال جالب و خاص، ساخت پولک های رنگی می باشد.

برای ساخت این پولک ها به تعدادی کاغذ رنگی، یک پانچ دایره‌ای و چسب شیشه‌ای نیاز دارید. انتخاب رنگ کاغذهای رنگی، مهم‌ترین بخش این تزیین است. باید با توجه به تم رنگی که برای جشن تولد در نظر گرفتید کاغذها را انتخاب کنید. باید سن، جنسیت و حتی علایق شخصی که روز تولد اوست را در انتخاب رنگ‌ها دخیل کنید.

از یک پانچ دایره‌ای 4 تا 6 سانتی متری برای درآوردن دایره‌ها استفاده کنید. تعداد دایره‌هایی که درست می‌کنید، به مساحت دیواری که قرار است بپوشانید و نیز تراکم مد نظرتان بستگی دارد. البته می‌توانید با یک سکه بزرگ یا لیوان یا پرگار، جای دایره‌ها را در کاغذها در بیاورید و سپس آنها را قیچی کنید که کار وقت‌گیرتری است.

حالا با استفاده از چسب شیشه ای و یا چسب بادکنک که در بازار موجوده و به راحتی از دیوار جدا می شه و به رنگ دیوار آسیب نمی زنه استفاده کنید. این پس زمینه، برای گرفتن عکس‌های میهمانی، بسیار جذاب است.

تزیین تولد با استفاده از بادکنک

و بالاخره قسمت جذاب و پای ثابت مراسم ها یعنی بادکنک. استفاده از بادکنک و کلا بادکنک آرایی جز جدایی ناپذیره تولد هاست که نه تنها برای بچه ها که برای بزرگتر ها هم جذابه.

اگر بخواید مراسم تولد را به ساده ترین شکل هم برگزار کنید، استفاده از بادکنک گزینه ای هست که حتما به کار می ره و قابل حذف نیست.

راه های مختلقی برای بادکنک آرایی وجود داره که ما در صفحه بادکنک آرایی مفصل در موردش توضیح دادیم و کلی عکس و ایده ارائه کردیم.

تزیین تولد با بادکنک

تزیین تولد با بادکنک

تزیین تولد با بادکنک

تزیین تولد با استفاده از بادکنک

تزیین دیوار تولد

تزیین کردن دیوار خیلی مهمه چون به عنوان پس زمینه تم تولد شما محسوب می شه. پس باید در تزیین آن دقت و خلاقیت به خرج بدید تا فضای تولد نمای خوبی داشته باشه.
تزیین دیوار با گل یکی از این روش هاست که می توانید از گل مصنوعی که بالاتر روش ساختش را توضیح دادیم و یا گل طبیعی استفاده کنید. گل ها باید به رنگ تم کلی جشن تولد و متناسب با سلیقه فردی که تولد اوست و همچنین جنسیت او باشد.

چراغ های دکوراتیو با سایز کوچک و به شکل ردیفی هم گزینه ی عالی برای تزیین سرتاسری دیوار هستند.
آماده کردن ریسه عکس بهترین ایده برای تزیین دیوار تولده. فقط کافیه براي ساختن تم تولد ریسه را به شکل زیگزاگ ببندید و با گیره، عکس ها را نگه دارید. از ریسه LED هم برای زیباتر کردن تصاویر و دیوار می تونید استفاده کنید.
برای تزیین دیوار می تونید از بادکنک هم استفاده کنید. بادکنک های ساده و کرومی را به دیوار پشت میز بچسبانید.

تزیین دیوار تولد

تزیین دیوار تولد

تزیین دیوار تولد

تزیین دیوار تولد

تزیین خوراکی های تولد

یکی از بخش های جذاب هر مهمونی و تولد، خوراکی های آن است. شما می تونید با خلاقیت و خوش سلیقگی، همه ی خوراکی های تولد را تزیین کنید.

همچنین می تونید کاپ کیک ها را خودتون آماده کنید و روی آن را با خامه هایی به رنگ تم تولد تزیین کنید. از شکلات ها و اسماتیرزها و پاستیل هایی به رنگ تم تولد استفاده کنید.

برای تزیین بطری های آب می تونید از لیبل هایی که خودتون آماده کردید استفاده کنید. با مقوا های رنگی تاپر هایی متناسب با تم تولد آماده کنید و برای تزیین کاپ کیک ها به کار ببرید.

تزیین خوراکی های تولد

تزیین خوراکی های تولد

تزیین میز تولد

یکی از موارد بسیار مهم برای ساختن تم تولد بعد از دیوار ، تزیین میز تولد می باشد. میز تولد قسمتی از تولده که اکثر مهمانان به آن توجه می کنند و در زیبایی عکس ها هم تاثیر داره.
اگر برای کوچولوتون جشن تولد می گیرید باید ظروف میز تولد مثل : میوه خوری، شکلات خوری، لیوان ها، کاسه، کیک خوری، بشقاب، قاشق و چنگال و غیره را با استیکرهای فانتزی و کارتونی تزیین کنید و اگر برای نوجوانان و بزرگسالان تولد می گیرید از ظروف چینی یا آرکوپال شیک می تونید استفاده کنید.

اما پیشنهاد بهتر ما استفاده از ظروف یکبار مصرف طرح دار است تا هم نگرانی بابت تمیز کردن و شستن نداشته باشید و هم اینکه متناسب با تم و رنگ تولد، نوع مناسب را خریداری کنید.
صندلی های میز تولد را با بادکنک یا چسباندن روبان به دسته ی صندلی تزیین کنید.

برای تزیین روی میز هم می توانید از رانرهای شیک یا رومیزی های با کیفیت رنگی استفاده کنید که رنگ آن با تزیینات دیوار و تم کلی جشن تولد متناسب باشه.

برای تم تولد دخترانه، میز تولد را از رومیزی گرفته تا وسایل جانبی تزییناتی که روی آن قرار می گیره را با رنگ هایی مثل یاسی، صورتی، قرمز و برای تم تولد پسرانه با رنگ هایی مثل آبی، سبز، سفید و طلایی تزیین می کنند.
خوراکی و غذاها نیز به تزیین کردن میز تولد کمک می کنند. مثلا برای کودکان، کاپ کیک، فینگرفودها، شکلات های رنگی همراه با ترافل و قلب سورپرایز گزینه های خوبی هستند. برای بزرگسالان کیک عکس دار، شمع و یا چراغ های تزیینی و حتی، تور رنگی و مشابه آن بسیار مناسبه.

گل های طبیعی هم گزینه ی خوبی برای تزیین میز تولده که هم برای تم تولد پسرانه و هم دخترانه کاربرد داره.

تزیین میز تولد

تزیین میز تولد

تزیین میز تولد

تزیین وسایل جانبی

بعد از این که دیوار و میز تولد را تزیین کردید، نوبت به تزیین وسایل جانبی می رسه که کامل کننده ی تزیینات تولد هستند. باید به تزیین درست این وسایل  هم به اندازه تزیین دیوار و میز تولد اهمیت داد.
کلاه تولد باید کاملا متناسب با طرح و تم تولد و جنسیت شخص متولد باشه. کلاه های تولد فانتزی و کارتونی یا کاراکتر های فیلم و با رنگ هایی مثل صورتی و غیره مناسب سنین پایین و دختران هستند و با تم بازی های کامپیوتری، فوتبال و غیره مناسب پسران.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *